Succesul la examenele din perioada școlară e corelat cu profunzimea pregătirii materiilor și influențat adesea, în mod decisiv, de latura motivațională, precum și de antrenarea componentelor inteligenței emoționale care pot face diferența, cum ar fi concentrarea, eliminarea temerilor și a stresului etc.

Metodele noastre de lucru se bazează pe analiza aprofundată a performanței copiilor sub presiunea examenelor și includ metode practice de a atenua deviațiile negative față de randamentul optim.

Nu în ultimul rând, experiența privind examenele include și „micile secrete” legate de percepția corectorilor privind cunoștințele elevilor, de eliminarea ambiguităților, de „forma de prezentare” a lucrării care excede considerabil aspectul estetic.

Așa cum s-au derulat examenele în ultimii ani, cateva sutimi pot face diferențe substanțiale în rezultatul final, iar scopul nostru este să minimizăm hazardul provenit din neatenție, emoții sau uneori chiar din lipsă de experiență în condiții de examen.

Prima confruntare cu miză majoră din viața elevului, în condiții de presiune, este „Evaluarea națională”. Ultimele două luni „fără pauză”, clasa a VIII-a continuu „în priză”, întregul gimnaziu fără pierderi semnificative de ritm, iată coordonatele în care se derulează în general planul pentru examen!

În fiecare promoție există copii care NU au nevoie de pregătire suplimentară, decât eventual în preajma examenului, ca antrenament sumar pe subiecte specifice, pe încadrarea în timp și pe înțelegerea baremului de corectare.

Pe de altă parte, în mod independent sau facilitată prin meditații, o alocare de resurse sistematică și fermă încă de la începutul gimnaziului are cel puțin două avantaje:

  1. Consolidează baza de noțiuni pe care se construiesc ulterior nivele succesive de detaliu și complexitate. În clasele a V-a și a VI-a se introduc noțiuni care sunt reluate, aprofundate și completate în clasele a VII-a și a VIII-a. E pur și simplu mai eficient să adaugi la o bază solidă decât să pornești „tabula rasa”.
  2. Informația asimilată sistematic, în timp, conferă o stabilitate superioară din perspectiva memoriei selective și adaugă o măsură de profunzime întregului proces educativ, ambele utile peste timp, mai ales în profesiile care se bazează pe utilizarea și procesarea informațiilor complexe.

Scopul pregătirii pentru „Evaluarea națională” este de  a sprijini elevii să-și păstreze o dinamică educațională corespunzătoare. Reușita la un liceu bun este sinonimă cu un mediu competitiv și stimulativ pentru continuarea studiilor. Gimnaziul este perioada acumulării maxime de informații esențiale: e etapa în care copilul învață să se exprime corect în scris și oral, totodată cea în care matematica are un impact major în consolidarea IQ-ului.

Oferta de cursuri și meditații pentru evaluarea națională poate fi consultată aici.

Este o tendință nouă, controversată în opinia unor pedagogi, aceea de angajament al elevului într-un mediu extrem de competitiv încă din clasa a V-a. Aceste „creuzete de talente” lansate de anumite Colegii Naționale, pe un număr limitat de locuri, solicită resurse impresionante de putere de muncă și ambiție din partea candidaților, uneori greu de justificat pentru vârste atât de fragede. Pe de altă parte, așa cum performanța de vârf în sport sau în muzică se justifică tot prin efort la limita superioară a capacității copilului, în egală măsură putem include strădania elevilor de clasa a IV-a de a trece prin furcile caudine ale unui examen dificil.

Este responsabilitatea familiei de a lua deciziile cele mai potrivite privind capacitatea de efort a propiilor copii. Odată aceste decizii luate, misiunea noastră este de a multiplica rapid și eficient valoarea utilă a informației și a proceselor cognitive asociate disciplinelor de examen și în egală măsură de a calibra efortul pentru evitarea epuizării. Crezul nostru este că în clasa a IV-a învățarea trebuie să fie preponderent plăcută și antrenantă.

Oferta de cursuri și meditații pentru examen gimnaziu poate fi consultată aici.

Bacalaureatul este o temă îndelung dezbătută în ultimii ani. Nu vom intra în polemici. Avem convingerea că o alocare responsabilă de timp activ, mai vizibilă în ultimele două clase de liceu, trebuie să dea rezultate. În mod evident, recomandăm aceeași strategie, a acumulărilor sigure încă din clasa a IX-a. Continuitatea e o trăsătură valoroasă. Înțelegem pe de o parte specializarea preocupărilor vocaționale în timpul liceului, așa cum apreciem și diversificarea activităților extracurriculare, sau a timpului necesar socializării. Adolescența e o vârstă sofisticată. Dar efortul pentru a face cu bine pasul următor merită din plin.

Știm cum să stimulăm eforturile tinerilor, știm cum să-i motivăm. În egală măsură știm să le protejăm timpul pentru a le optimiza efortul. E drept, uneori ne dorim mai mult de la ei, însă trebuie să înțelegem că limitele și le stabilesc ei înșiși. La acest nivel spațiul de manevră al profesorilor este exclusiv determinat de motivația tinerilor. Abordarea noastră are și un caracter motivațional, atât explicit, cât și subliminal. Ne aliniem spontan metodele de predare și limbajul de comunicare necesităților vârstei, evident menținând controlul deplin al procesului, precum și autoritatea nivelului de cunoștințe. În majoritatea cazurilor funcționează: tinerii iau BAC-ul cu brio!

O notă distinctă pentru elevii care țintesc note mari pentru BAC, necesare în aplicațiile de admitere la facultăți. Acolo scenariul e ușor diferit, în sensul că, atunci când nota contează, valoarea țintită este corelată cu efortul. Alinierea intereselor este mai directă și mai evidentă.

Nu în ultimul rând, pentru facultăți a căror admitere se face pe bază de examen, oferim pregătire de calitate începând cu disciplinele esențiale. Pregătirea este diferențiată, este intensă și stimulativă. Meritul reușitei este în cea mai mare măsură al elevului care răspunde conștient și deja matur la stimulii de învățare.

Oferta de cursuri și meditații pentru BAC și admitere la facultate poate fi consultată aici.

PREGĂTIREA EXAMENELOR

Succesul la examenele din perioada școlară e corelat cu profunzimea pregătirii materiilor și influențat adesea, în mod decisiv, de latura motivațională, precum și de antrenarea componentelor inteligenței emoționale care pot face diferența, cum ar fi concentrarea, eliminarea temerilor și a stresului etc.

Metodele noastre de lucru se bazează pe analiza aprofundată a performanței copiilor sub presiunea examenelor și includ metode practice de a atenua deviațiile negative față de randamentul optim.

Nu în ultimul rând, experiența privind examenele include și „micile secrete” legate de percepția corectorilor privind cunoștințele elevilor, de eliminarea ambiguităților, de „forma de prezentare” a lucrării care excede considerabil aspectul estetic.

Așa cum s-au derulat examenele în ultimii ani, cateva sutimi pot face diferențe substanțiale în rezultatul final, iar scopul nostru este să minimizăm hazardul provenit din neatenție, emoții sau uneori chiar din lipsă de experiență în condiții de examen.

EVALUAREA NAȚIONALĂ

Prima confruntare cu miză majoră din viața elevului, în condiții de presiune, este „Evaluarea națională”. Ultimele două luni „fără pauză”, clasa a VIII-a continuu „în priză”, întregul gimnaziu fără pierderi semnificative de ritm, iată coordonatele în care se derulează în general planul pentru examen!

În fiecare promoție există copii care NU au nevoie de pregătire suplimentară, decât eventual în preajma examenului, ca antrenament sumar pe subiecte specifice, pe încadrarea în timp și pe înțelegerea baremului de corectare.

Pe de altă parte, în mod independent sau facilitată prin meditații, o alocare de resurse sistematică și fermă încă de la începutul gimnaziului are cel puțin două avantaje:

  1. Consolidează baza de noțiuni pe care se construiesc ulterior nivele succesive de detaliu și complexitate. În clasele a V-a și a VI-a se introduc noțiuni care sunt reluate, aprofundate și completate în clasele a VII-a și a VIII-a. E pur și simplu mai eficient să adaugi la o bază solidă decât să pornești „tabula rasa”.
  2. Informația asimilată sistematic, în timp, conferă o stabilitate superioară din perspectiva memoriei selective și adaugă o măsură de profunzime întregului proces educativ, ambele utile peste timp, mai ales în profesiile care se bazează pe utilizarea și procesarea informațiilor complexe.

Scopul pregătirii pentru „Evaluarea națională” este de  a sprijini elevii să-și păstreze o dinamică educațională corespunzătoare. Reușita la un liceu bun este sinonimă cu un mediu competitiv și stimulativ pentru continuarea studiilor. Gimnaziul este perioada acumulării maxime de informații esențiale: e etapa în care copilul învață să se exprime corect în scris și oral, totodată cea în care matematica are un impact major în consolidarea IQ-ului.

Oferta de cursuri și meditații pentru evaluarea națională poate fi consultată aici.

EXAMEN GIMNAZIU

Este o tendință nouă, controversată în opinia unor pedagogi, aceea de angajament al elevului într-un mediu extrem de competitiv încă din clasa a V-a. Aceste „creuzete de talente” lansate de anumite Colegii Naționale, pe un număr limitat de locuri, solicită resurse impresionante de putere de muncă și ambiție din partea candidaților, uneori greu de justificat pentru vârste atât de fragede. Pe de altă parte, așa cum performanța de vârf în sport sau în muzică se justifică tot prin efort la limita superioară a capacității copilului, în egală măsură putem include strădania elevilor de clasa a IV-a de a trece prin furcile caudine ale unui examen dificil.

Este responsabilitatea familiei de a lua deciziile cele mai potrivite privind capacitatea de efort a propiilor copii. Odată aceste decizii luate, misiunea noastră este de a multiplica rapid și eficient valoarea utilă a informației și a proceselor cognitive asociate disciplinelor de examen și în egală măsură de a calibra efortul pentru evitarea epuizării. Crezul nostru este că în clasa a IV-a învățarea trebuie să fie preponderent plăcută și antrenantă.

Oferta de cursuri și meditații pentru examen gimnaziu poate fi consultată aici.

BAC ȘI FACULTATE

Bacalaureatul este o temă îndelung dezbătută în ultimii ani. Nu vom intra în polemici. Avem convingerea că o alocare responsabilă de timp activ, mai vizibilă în ultimele două clase de liceu, trebuie să dea rezultate. În mod evident, recomandăm aceeași strategie, a acumulărilor sigure încă din clasa a IX-a. Continuitatea e o trăsătură valoroasă. Înțelegem pe de o parte specializarea preocupărilor vocaționale în timpul liceului, așa cum apreciem și diversificarea activităților extracurriculare, sau a timpului necesar socializării. Adolescența e o vârstă sofisticată. Dar efortul pentru a face cu bine pasul următor merită din plin.

Știm cum să stimulăm eforturile tinerilor, știm cum să-i motivăm. În egală măsură știm să le protejăm timpul pentru a le optimiza efortul. E drept, uneori ne dorim mai mult de la ei, însă trebuie să înțelegem că limitele și le stabilesc ei înșiși. La acest nivel spațiul de manevră al profesorilor este exclusiv determinat de motivația tinerilor. Abordarea noastră are și un caracter motivațional, atât explicit, cât și subliminal. Ne aliniem spontan metodele de predare și limbajul de comunicare necesităților vârstei, evident menținând controlul deplin al procesului, precum și autoritatea nivelului de cunoștințe. În majoritatea cazurilor funcționează: tinerii iau BAC-ul cu brio!

O notă distinctă pentru elevii care țintesc note mari pentru BAC, necesare în aplicațiile de admitere la facultăți. Acolo scenariul e ușor diferit, în sensul că, atunci când nota contează, valoarea țintită este corelată cu efortul. Alinierea intereselor este mai directă și mai evidentă.

Nu în ultimul rând, pentru facultăți a căror admitere se face pe bază de examen, oferim pregătire de calitate începând cu disciplinele esențiale. Pregătirea este diferențiată, este intensă și stimulativă. Meritul reușitei este în cea mai mare măsură al elevului care răspunde conștient și deja matur la stimulii de învățare.

Oferta de cursuri și meditații pentru BAC și admitere la facultate poate fi consultată aici.